Değerli olmak ve turizm
Yaşamda kendiniz gibi hareket edin, kendiniz olduğunuz kadar değerlisiniz.
Kendiniz olmaktan uzaklaştığınız ölçüde değeriniz azalır.
Bir başkasının taklidi olmanız size paye kazandırmaz.
Tüm canlılar hatalarını gizleyip, güzel veya güçlü yanlarını ön plana çıkarırlar. Bu doğa kuralıdır.
Rakipsiz olduğunuz konuları öne çıkarın.
Rakipsiz olduğunuz konuları öne çıkarın.
Herkeste olan özellikler ile piyasada rekabet etmek akılsızlıktır.
Kendinizi geliştirmeye çalışın.
Kendinizi geliştirmeye çalışın.
Yeniliklere, değişime açık olun. Bunları yaparken, sahip olduğunuz değerleri iyi tahlil edin.
Öne çıkarmaya değer olanlar üzerinde yoğunlaşın ve öne çıkarın.
Değişirken, size ait özellikleri, mevcut değerlerinizi koruyun.
Öne çıkarmaya değer olanlar üzerinde yoğunlaşın ve öne çıkarın.
Değişirken, size ait özellikleri, mevcut değerlerinizi koruyun.
Unutmayalım, kaybettiğiniz her değeriniz sizi yoksullaştırır.
Yenilik gereklidir.
Yeni olan benzeri olmadığı için değerlidir.
O eşsizdir, o zaten kendisidir.
O eşsizdir, o zaten kendisidir.
Kendi kurallarını koymuş, kendi olmuştur.
Kendini kabul ettirmiştir.
O saygı duyulandır.
Kendini kabul ettirmiştir.
O saygı duyulandır.
Yine aynı şekilde, size ait olan, sizi temsil eden değerlidir.
Geleneksel olan, tarihi olan, geçmişten gelen yüzyıllar içinde genel kabul görmüş sizin olan ile övünebilirsiniz.
O da eşsizdir, benzeri olmayandır.
O da eşsizdir, benzeri olmayandır.
Yeni modern ise geleneksel klasiktir.
Koruyamadığımız, kaybettiğimiz her değerimiz bizi yoksullaştırır.
Benliğimizden kaybettiğimiz her parça bizi eksiltir.
Benliğimizden kaybettiğimiz her parça bizi eksiltir.
***
Doğamız, kültürümüz, tarihimiz, geleneklerimiz, bize ait olan tüm değerlerimizi korumak ilk adım; değerlerimizi geliştirip yaygınlaştırmak ve farkındalık oluşturmak bir sonraki adımdır.
Turizmde fiyat denklemi; doğa + kültür + hizmet maliyeti + mal maliyeti + kar = fiyat şeklinde oluşur.
Bölge halkı olarak; doğanızı tahrip ederseniz veya edilmesine seyirci kalırsanız, kültürünüzden ödünler verirseniz, kendiniz olmaktan vazgeçerseniz, yaşadığınız şehri kimliksizleştirirseniz, sonra fiyatlar düşük para kazanamıyoruz diye şikâyet edersiniz.
Yukarıdaki denklemde, mal maliyetinin yanında fiyata etki yapan diğer faktörlerde hafif kalırsanız sizin sattığınız malın fiyatı ucuz olur.
Önce kendimizin farkında olalım. Ne olduğumuzu bilelim.
Bu sağlıklı gelecek tayin etmemizde yarar sağlayacaktır.
Onurlu, gururlu, kendine güvenen, ayakları yere sağlam basan, ne yaptığını bilen, evrensel değerlere sahip çıkan Türk insanı her sektörde başarılı olur.
Turizm bunlardan sadece bir tanesidir.
***
Turizmden beklenti; sektörden sürekli ve tatminkâr bir kazanç temin etmek ve bu kazancın kitlelere adil şekilde dağıtılmasıdır.
Çeşitli platformlarda turizm toplantıları yapılıyor, bu toplantılar sonrasında ortaya koyulacak yol haritası, doğru turizm politikaları geliştirilmesine yarar sağlayabilir.
Dünyadaki örneklerde, kültürel değerler üzerine oturtulan turizm politikaları, sürekli ve kazanç beklentilerine cevap veren sonuçlar ortaya koyuyor.
Değişen dünyada turizmde değişmeyen olgu, diğer ifade ile turizmin klasiği kültür turizmi. Kısaca "kimlikli turizm".
Unutmayalım; turizm anlamında, bize ait olan kültürel değerlerimizi satarken rakipsiziz. İçimizdeki biz olmayan her şey değerimizi azaltıyor.
Turizmde de talepleri iyi analiz etmek ve doğru arz üretmek bizi başarıya götürecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder